Me pakume:
Huvitav:
Külastage meid:
Võtke meiega ühendust:
|
|
KUNSTISTUUDIO |
Kunstistuudio Bjarte õppekava on mõeldud erinevas vanuses ja erineva
ettevalmistusega, ka ilma ettevalmistuseta inimestele. Programm koosneb nii
elementaarsete, kui ka keerulisemate kunsti seaduste tundma õppimisest. Kursused
on mõeldud erineva ettevalmistuse tasemega inimestele ning sisaldavad nii
elementaarsete, kui ka keeruliste maalimiskunsti ja graafika seaduste õppimist.
Õppimise aluseks on metoodikad, mis võimaldavad kujundada kunstilist kindlust,
avada isiksuse kunstilist sisu, mis omakorda annab võimaluse avada kunstilist
potentsiaali.
Siia tulevad inimesed, kellel on soov
omandada kunsti meisterlikkuse alused, kuid kellel puudub võimalus külastada
kunstikooli.
Maalimiskunsti õpilased omandavad samuti
joonistamise
ja graafika oskused. Nad tutvuvad värvidega, toonidega ja joontasandil ruumala
edasiandmise seaduspärasustega. Joonistusel perspektiivi edasiandmise probleemid
avanevad nii ajaloolist aspekti kasutades, kui ka kaasaegses käsitluses. Selline
lähenemine annab võimaluse kujundada õpilastel teadlikku suhtumist joonistamisse.
Erilist tähelepanu osutame sellele, et kujundada teadlikku suhtumist
silmanägemise tajumisse. Õppetöö annab võimaluse omandada oskusi tööks
erinevate kunsti materjalidega: pliiatsiga, pastellvärvipliiatsitega, tindiga,
akrüülvärvidega ja õlivärvidega, akvarelliga ja guaššvärvidega.
Õpilased omandavad teadmised
värviõpetuse (koloristika) alustest, mis annab eelduse õigesti joonistada maastikku, interjööri ja
natüürmorti. Koolis õpetatakse varjude ja peegeldamise,
kompositsiooni ja
perspektiivi aluseid, samuti teisi
tehnilisi võtteid ja oskusi maalimiskunstis.
Meisterlikkuse õppetundides õpilased omandavad materjalide ja tasapindade
kujutlemise oskused; oskused kuidas ideid genereerida ja kasutusele võtta,
samuti oskused kuidas edasi anda tuju ja tekitada emotsioone vaatajais. Õppetöö
ajal koolis õpetatakse kuidas nimetada oma joonistusi nii, et nimetuse mõte
täiendaks joonistuses sisaldavaid ideesid.
Koolis töötavad ka
rakenduskunsti kursused. Õppetöö on
suunatud sellele, kuidas tavalisest, vahest ebameeldivast asjast teha kunstiteos.
Kooli õpilased omandavad
esemete käsikunsti oskused.
See on, näiteks, klaasi maalimine. Klaasist kaunistused ja esemed on maailmas
alati populaarsed. Need on vitraažid, nõud, vaasid, lambid ja paljud teised
esemed. Kaasaegsete materjalidega klaasi maalimine on muutunud kergesti
kättesaadavaks. Just seetõttu tegeleb kool klaasist toodete töötlemise oskuste
edasiandmisega. Klaasimaalimise kursused annavad kõikidele soovijatele võimaluse
õppida selgeks, kuidas muuta interjööri kodus, samuti kuidas rõhutada oma stiili
ja valmistada ainulaadsed esemed. Õppetöö programm sisaldab tutvumist
klaasi ja
keraamika maalimise erinevate võtetega.
Enkaustika, ehk vahamaalimise kursus, annab võimaluse
omandada oskused maalimises, kus põhielemendiks on vaha. Maalitakse sulatatud
värvidega, siit ka nimetus (kreeka sõnast sisse põletamise kunst).
Enkaustika õppimisel kasutatakse üht kõige kaasaegsemat
ja kättesaadavamat, materiaalseid kulutusi mittenõudvat meetodit. Enkaustika on
huvitav ja kõigile jõukohane tegevus. Kes hakkab sellega tegelema, saab
tulemuseks imelised, originaalsed maalid, kummalised abstraktsioonid ja peaaegu
reaalsed maastikud, millised kujunevad loetud minutitega.
Vahamaal – see on kunstniku sisemaailma ja maali
välismaailma kooskõla. Tahaks ära tunda mõtte ja assotsiatsioonid, mis tekivad
maali vaatamisel. Enkaustika äratab kujutlemisvõime ja paneb mõtlema
filosoofiliselt. Selle tehnika abil on võimalik joonistada oma unenäod, unelmad
ja unistused. Ning meie õpilased lendavad oma fantaasiates, omandades meie
oivalise maailma tundmise oskused.
Kanga kaunistamise kunst – see on tõesti unikaalne
nähtus. Muinasajast siidi ja teisi naturaalseid kangaid kaunistati käsitsi.
Paljudes riikides kanga kaunistamine oli filosoofiline tegevus ning kaasajani on
see jäänud paljude disainerite ja moekunstike lemmikumaiks tegevusalaks.
Siidimaalimise kursused või batik annab võimaluse tunda
siide, värve, spetsiaalseid metoodikaid, õpitakse tundma stiilide ja kostüümide
ajalugu. Batik õppetöö käigus õpitakse proportsioone ja mastaape, samuti värvide
harmoonia põhimõtteid. Õpitakse ornamendi võtteid, värvi loomust, erinevate
värvitoonide kokkusobimist, värvi mõju inimesele ja teisi selle tehnika
iseärasusi. Töö värvidega on batik’i peamine saladus, meie õppetöö avab selle
saladuse ja tutvustab õpilastele siidimaalimise nüansse.
Meie kool korraldab meisterklasse erinevates käsikunsti
metoodikates. Need ekspresskursused väga tõmbavad inimesi, kes soovivad oma
kätega ja lühikese aja jooksul valmistada lihtsa šedöövri ja teha lähedastele
kingitusi. Nendesse teostesse puhutakse sisse inimese hing, valmistamise ajal
tekib armastus loomingu vastu. Meisterklass on looming armastatud inimeste jaoks
ja puhkus hinge jaoks.
Peale kunstioskuste kooli õpilased omandavad ka
isikulise arengu võimalused. Elu tingimused kaasaegses keerulises maailmas
esitavad isiksusele sellised nõudmised, nagu kunstilisuse ja loomistöö olemasolu
ning oskus kiiresti uusi ideid välja anda. Kuid igal inimesel alati ei ole
võimalusi toime tulla iseenda psühholoogiliste probleemidega. Loomingulise
arengu kool annab võimaluse läbi loomingu avada inimese individuaalsust, õppetöö
ja loomingulise otsingu käigus inimene õpib tundma iseennast ja tunnustab
iseennast kui täiuslikku isiksust.
Õppides meie koolis inimene omandab väga tähtsad
oskused – suhtlemise oskused. Tihti tulevad kooli kinnised, vähese
enesekindlusega inimesed. Kuid tänu loomingulisele väljendamisoskusele ja
suhtlemisele, inimese kompleksid taanduvad, nad realiseerivad oma elu
potentsiaali, olles harmoonias iseenda ja välismaailmaga.
Meie Kool Bjarte regulaarselt korraldab õpilaste tööde
näitusi ja seminare. Kui inimene näeb näitusel oma maale, näeb teiste inimeste
huvi tema maalide vastu, muutub paremaks inimese enda psühholoogiline seisund ja
enesehindamine. Sisemine psühholoogiline rahulolu on kaasaja tähtis osa.
Kooli pedagoogilise tegevuse eesmärgiks on kunstilise
loomingu protsessist huvitatuse, huvi loovatöö vastu, motivatsiooni kujunemise,
assotsiatsioonide suunamise, samuti enda tööde suhtes kriitika puudumise
väljaarendamine õpilastel.
Õppemetoodikad, mis on maksimaalselt lähedased
individuaalõppele, aitavad igal ühel leida unikaalsuse omal teel Loomingu poole.
Üks edu faktoreid kooli töös on õppejõudude suhtumine oma tegevusse.
Meie kooli õppejõud on loomingulise elulooga inimesed, kes omavad suurt kogemust
ja soliidset õppetöö staaži. |
|